Regeneracja mostów napędowych


4.9
(28)

Regeneracja mostów napędowych – budowa i najczęstsze powody awarii dyferencjału

Zadaniem dyferencjału jest przekazanie napędu na układ jezdny. Stosunkowo proste zdanie, które w rzeczywistości jest bardzo wymagające. Głównym zadaniem mostów napędowych jest przekazanie zwielokrotnionego momentu obrotowego przez skrzynię biegów na osie kół. Dlatego mosty napędowe, obok pomp hydraulicznych, są najbardziej obciążonym elementem w większości maszyn budowlanych – od koparek po wozidła. Podobnie jest w przypadku maszyn rolniczych, górniczych, leśnych, komunalnych oraz w specjalistycznych maszynach wykorzystywanych na przykład na lotniskach.

Dobrze jest sobie wyobrazić, jak konkretnie działa taki układ. Przede wszystkim przyjmuje on pewną część ciężaru właściwego maszyny. Poza tym na most napędowy zostaje przeniesiona zwielokrotniona przez skrzynię biegów praca silnika. W przypadku, kiedy ten kręci się kilka tysięcy razy na minutę, dyferencjał robi to o wiele razy szybciej. Dlatego warto zadbać o maszyny i co jakiś czas wykonać serwis, aby ustrzec się od poważnych awarii. Pozwoli to nie tylko na duże oszczędności, ale przede wszystkim zmniejszy ryzyko na wystąpienie sytuacji, w których maszyna zostanie unieruchomiona przez nieserwisowany most napędowy.

Dyferencjały dzielą się na kilka rodzajów. Przede wszystkim wyróżnia się dyferencjały tylne, środkowe, przednie, sztywne lub z niezależnym zawieszeniem kół.

Most napędowy zbudowany jest z:

  • przekładni głównej,
  • mechanizmu różnicowego,
  • półosi napędowej,
  • zwolnicy,
  • piasty kół,
  • obudowy.


Podstawowym sygnałem, który wskazuje, że naprawa mostów napędowych może czekać Cię w najbliższej przyszłości, są nadmierne drgania pojazdu, które przenoszą się na karoserię. Zwykle w tym momencie można mówić o ostatnim gwizdku przed poważniejszym uszkodzeniem dyferencjału.

Jak wcześniej wspominaliśmy, istotną sprawą przy maszynach budowlanych jest serwis. Serwisant dokładnie sprawdzi działanie wszystkich układów i w razie jakichś niepokojących objawów może od razu na nie zareagować. Prostym przykładem jest smarowanie dyferencjału. Może wydać się to banalne, jednak często operatorzy i właściciele maszyn o tym zapominają, w efekcie czego dochodzi do poważniejszych uszkodzeń.

Naprawa mostów napędowych – etapy regeneracji mostu dyferencjału

Regeneracja mostów napędowych przebiega w naszym warsztacie podobnie jak regeneracja innych podzespołów. W pierwszej kolejności, jeszcze przed wykonaniem naprawy, należy zdiagnozować problem. W tej sytuacji najczęściej wysyłamy nasz mobilny serwis maszyn budowlanych, aby na miejscu rozpoznał problem. Później, w zależności od rodzaju awarii, zabieramy części na warsztat lub, jeśli jest taka możliwość, ściągamy całą maszynę.

Zanim jeszcze dojdzie do naprawy mostów napędowych, rozbieramy podzespoły, czyścimy je i dokładnie oszacowujemy zakres prac. Następnie robimy wyliczenia kosztów oraz dajemy klientowi jasną informację, co zostało uszkodzone, jak będzie przebiegać regeneracja mostów napędowych i jakie będą dokładne koszty.

Po naprawie uszkodzonego dyferencjału montujemy go do maszyny klienta i przeprowadzamy testy diagnostyczne, dzięki którym upewniamy się, że wszystko działa tak jak powinno.

Pamiętaj – firma Banat zawsze stawia na zadowolenie klienta. Wiemy, że taki klient wróci do nas i będzie polecać nas dalej. Dlatego zawsze przed wymianą, która jest ostatecznością wykonujemy regenerację uszkodzonych elementów. W ten sposób naprawa nie tylko trwa o wiele krócej, ale przede wszystkim jest sporo tańsza. Dodatkowo na wszystkie nasze usługi udzielamy gwarancji!

Serwis mostów napędowych JCB, CAT, Liebherr, Volvo, Komatsu

Ostateczny koszt naprawy trudno jest ocenić bez konkretnych danych. Regeneracja i naprawa mostów napędowych, gdy w grę wchodzi wymiana takich elementów mostu jak wał, jest zawsze nieco droższa. Pamiętaj jednak, że dla nas wymiana to ostateczność i zawsze szukamy najlepszego finansowego rozwiązania dla naszych klientów. Ponadto na stanie mamy spory zapas łożysk różnego typu, tak aby przyspieszyć czas pracy.

Nie wahaj się – jeśli masz problem z maszyną, zadzwoń do nas. Nie zawiedziesz się.

Oceń naszą pracę

4.9
(28)

BANAT
Mariusz Banat
Hydraulika Siłowa

32-733 Trzciana

Trzciana 163

NIP: 868 176 90 12

pon. – pt.: 7:00 – 17:00


Biuro Obsługi Klienta
Tel. + 48 600 203 400

Paweł Dyrdał
Tel. + 48 888 864 248

Radosław Chamielec
Tel. +48 532 784 318

biuro@banat.pl

Oceń naszą pracę