BANAT Sp. z o.o. Łąkta Górna 534

Łąkta Górna 534

32-731 Żegocina

tel: +48 600 203 400

biuro@banat.pl

pon-pt 7-15 Punkty Serwisowe

Punkt Serwisowy Warszawa

ul. Bukowiecka 92

03-893 Warszawa

tel: + 48 532 430 090

warszawa@banat.pl

Punkt Serwisowy Wrocław

ul. Warsztatowa 3

55-114 Szewce

tel: + 48 532 430 080

wroclaw@banat.pl

Poznaj naszą analizę regeneracji pompy hydraulicznej Kawasaki K3V180, od pierwszych objawów awarii, przez skomplikowany proces naprawy, aż do ostatecznego montażu i testów. Dowiedz się, dlaczego profesjonalna diagnoza i specjalistyczna wiedza są kluczowe dla skutecznej i trwałej naprawy.

Kiedy klient zgłosił problem z pompą hydrauliczną w maszynie Hyundai 320LC, natychmiast zrozumieliśmy, że to będzie zadanie wymagające szczególnej uwagi. Maszyna ta jest wyposażona w zaawansowaną pompę dwusekcyjną Kawasaki K3V180, która jest niezbędna do sprawnego działania całego systemu. Z uwagi na jej krytyczną rolę w maszynie, nie było miejsca na błędy czy półśrodki. Dzięki naszemu profesjonalnemu podejściu i zaawansowanym narzędziom diagnostycznym udało się nie tylko dokładnie zidentyfikować problem, ale również pomyślnie przeprowadzić cały proces regeneracji.

Zobacz także: Regeneracja, naprawa i serwis pomp hydraulicznych

Objawy awarii

Symptomy były niemożliwe do zignorowania. Maszyna pracowała niewłaściwie, jazda jedną z gąsienic oraz niektóre ruchy zanikły. Przeprowadzona na miejscu diagnostyka wykazała całkowity brak wydajności jednej z pomp, co sygnalizowało poważny problem wewnętrzny.

Regeneracja pompy hydraulicznej Kawasaki

Po demontażu pomp i ich szczegółowym zbadaniu, diagnoza była jednoznaczna. Uszkodzone sprzęgło wewnętrzne, znaczące zużycie wałków i łożysk, oraz obecność uszczerbień i braków w innych komponentach wykazywały potrzebę kompleksowej naprawy. Można było zauważyć, że nie tylko pojedyncze elementy były dotknięte uszkodzeniami, ale także że problem był wynikiem szerszego zużycia.

Regeneracja pompy hydraulicznej Kawasaki
Regeneracja pompy hydraulicznej Kawasaki

Naprawa

Naprawa była długim i złożonym procesem. Nie skupiliśmy się tylko na wymianie uszkodzonych elementów, ale przeprowadziliśmy także gruntowną analizę wszystkich pozostałych komponentów. W trakcie procedury wymieniliśmy kołyskę, krótki i długi wałek, a także łożyska i simieringi. Każda z wymienionych części była kluczowa dla właściwego działania pompy, więc ich wymiana była koniecznością, a nie wyborem.

Regeneracja pompy hydraulicznej Kawasaki

Po naprawie, pompa przeszła szereg rygorystycznych testów na profesjonalnej stacji diagnostycznej. Poddaliśmy ją testom ciśnienia, wydatku i szczelności. Dzięki temu mieliśmy pewność, że wszystkie elementy pompy zostały prawidłowo złożone i że źródło usterki zostało skutecznie usunięte. Dodatkowo, zaawansowane testy pozwoliły nam wykryć potencjalne problemy, zanim miałyby one wpływ na pracę maszyny.

Nasz serwis mobilny zajął się zamontowaniem pompy z powrotem w maszynie. Montaż odbył się na miejscu, co znacznie przyspieszyło proces. Po montażu przeprowadziliśmy dodatkowe testy już na maszynie, aby upewnić się, że wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami i że system jest gotów do dalszej pracy.

Regeneracja pompy hydraulicznej Kawasaki

Podsumowanie

Regeneracja pomp hydraulicznych, szczególnie w tak zaawansowanych maszynach jak Hyundai 320LC, to zadanie wymagające nie tylko zaawansowanych narzędzi, ale również bogatego doświadczenia i głębokiej wiedzy technicznej. Nie jest to zadanie dla pierwszego lepszego „specjalisty”, którego wybierasz, bo oferuje niższą cenę. Tylko profesjonalny serwis i dokładna diagnoza mogą zagwarantować skuteczną i trwałą naprawę. Pamiętaj, że inwestując w jakość naprawy, oszczędzasz na przyszłych problemach i unikasz nieplanowanych przestojów. Oddając maszynę w ręce doświadczonych profesjonalistów, masz pewność, że zostanie ona naprawiona skutecznie i na lata.