BANAT Sp. z o.o. Łąkta Górna 534

Łąkta Górna 534

32-731 Żegocina

tel: +48 600 203 400

biuro@banat.pl

pon-pt 7-17

Silniki hydrauliczne odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu wielu maszyn budowlanych, rolniczych i przemysłowych. To właśnie one odpowiadają za przekształcenie energii hydraulicznej w ruch mechaniczny, co umożliwia realizację precyzyjnych operacji w trudnych warunkach pracy. Bez ich sprawnego działania wiele procesów roboczych w zakładach produkcyjnych, czy na placach budowy, staje się niemożliwe. Jak każdy element mechaniczny, również silniki hydrauliczne podlegają zużyciu i mogą ulegać awariom. W takich sytuacjach naprawa staje się nieunikniona, a jej koszty zależą od wielu czynników.

Właściciele maszyn zastanawiają się, jakie wydatki wiążą się z regeneracją silników hydraulicznych. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, ponieważ cena naprawy zależy od charakteru uszkodzeń, dostępności części zamiennych oraz specyfiki samego silnika. Co więcej, wybór odpowiedniego serwisu, który wykona naprawę, ma ogromne znaczenie dla jakości i trwałości.

 

W tym artykule przyjrzymy się dokładnie temu, co wpływa na koszty regeneracji silników hydraulicznych, wyjaśnimy, jakie są rodzaje tych urządzeń oraz dlaczego warto zaufać specjaliostom z firmy BANAT. Odpowiemy także na pytanie, dlaczego wybór profesjonalnego serwisu jest inwestycją, która może zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale także czas i uniknąć kolejnych przestojów w pracy.

Co wpływa na koszt regeneracji?

Koszt naprawy silnika hydraulicznego nie jest jednorodny i może się znacznie różnić w zależności od kilku czynników.

 

  1. Rodzaj uszkodzenia – proste usterki, takie jak wymiana uszczelek, czy uszczelnień, to stosunkowo niski koszt. Jednak poważniejsze awarie, jak uszkodzenie wałów, zębów przekładni, czy elementów tłokowych, mogą wiązać się z koniecznością zakupu nowych części i znacznie ponieść koszty.
  2. Stopień zużycia – silniki, które przez długi czas były eksploatowane bez regularnych przeglądów, mogą wymagać gruntownej regeneracji. Wiąże się to z większym nakładem pracy oraz koniecznością wymiany wielu elementów.
  3. Typ i konstrukcja silnika – w przypadku nowoczesnych silników o skomplikowanej budowie, czas naprawy oraz koszty części są zwykle wyższe. Natomiast starsze, mniej zaawansowane jednostki bywają tańsze w regeneracji.
  4. Koszt robocizny i technologie używane w serwisie – im bardziej zaawansowany serwis i technologie, tym wyższa może być cena, ale także jakość wykonanej naprawy.

Rodzaje silników hydraulicznych

Na rynku dostępnych jest kilka podstawowych typów silników hydraulicznych, które różnią się konstrukcją, zastosowaniem oraz wymaganiami serwisowymi:

 

  1. Silniki tłokowe – są to najbardziej precyzyjne i wydajne jednostki, stosowane w maszynach wymagających dużej mocy. Ich konstrukcja sprawia, że są one bardziej podatne na awarie, ale regeneracja pozwala przywrócić ich pełną sprawność.
  2. Silniki zębate – cechują się one prostą budową i są często wybierane do maszyn, w których wymagane są mniejsze precyzje i niższe ciśnienie robocze. Regeneracja tych jednostek jest zazwyczaj szybka i ekonomiczna.
  3. Silniki łopatkowe – używane są tam, gdzie istotna jest równomierność pracy. Choć ich naprawa nie jest tak skomplikowana jak w przypadku silników tłokowych, wymaga ona specjalistycznej wiedzy, by zapewnić odpowiednią jakość usług.

Wybór odpowiedniego serwisu do naprawy konkretnego rodzaju silnika, jest kluczowy dla zapewnienia jego dalszej wydajnej pracy.

Dostępność części zamiennych

Jednym z głównych czynników wpływających na koszt regeneracji jest dostępność części zamiennych.

 

  1. Części popularne – w przypadku silników hydraulicznych od renomowanych producentów, części są łatwo dostępne, co znacząco obniża czas i koszty naprawy.
  2. Części nietypowe lub rzadko spotykane – jeśli maszyna wyposażona jest w nietypowy silnik, konieczność sprowadzenia części zamiennych może wydłużyć proces regeneracji i podnieść jego koszt.
  3. Zamienniki, a oryginały – czasami możliwe jest zastosowanie tańszych zamienników, ale warto zwrócić uwagę na ich jakość.

Wartość serwisu i jego kompetencje

Wybór serwisu ma kluczowe znaczenie nie tylko dla kosztu, ale także dla jakości przeprowadzonej naprawy. Profesjonalny serwis, taki jak BANAT oferuje:

 

  • Doświadczony personel – nasi specjaliści mają wieloletnie doświadczenie w naprawach hydrauliki siłowej.
  • Zaawansowane technologie – korzystamy z nowoczesnych narzędzi diagnostycznych, które pozwalają precyzyjnie określić przyczynę awarii.
  • Transparentność działań – klient otrzymuje pełną informację o zakresie prac oraz o kosztach, zanim przystąpi do naprawy.
  • Gwarancję jakości – wybierając sprawdzony serwis, zyskujesz pewność, że silnik będzie działał jak nowy.

Etapy naprawy silnika hydraulicznego

Naprawa silnika hydraulicznego w BANAT, to proces składający się z kilku kluczowych etapów:

 

  1. Diagnostyka – zaczynamy od szczegółowego badania przyczyn awarii. Dzięki specjalistycznym urządzeniom możemy dokładnie określić, które elementy wymagają naprawy lub wymiany.
  2. Demontaż – każdy silnik jest starannie rozbierany, a wszystkie elementy są dokładnie sprawdzane pod katem zużycia.
  3. Wycena – przed rozpoczęciem naprawy klient otrzymuje szczegółowy kosztorys, uwzględniający wszystkie wymagane części i zakres pracy.
  4. Naprawa i regeneracja – w zależności od diagnozy, wymieniamy zużyte elementy lub dokonujemy ich regeneracji. W przypadku krytycznych uszkodzeń montujemy nowe podzespoły.
  5. Testy końcowe – po złożeniu silnika przeprowadzamy testy w warunkach zbliżonych do rzeczywistej pracy, aby upewnić się, że działa on zgodnie z normami.

Regeneracja w BANAT i jej zalety

Firma BANAT oferuje pełne wsparcie w zakresie regeneracji silników hydraulicznych, co wyróżnia nas na tle konkurencji:

 

  • Kompleksowość usług – od diagnostyki, przez naprawę, aż po testy końcowe.
  • Przejrzystość działań – klienci otrzymują raporty i dokumentację zdjęciową z każdego etapu naprawy.
  • Terminowość – wiemy, jak ważny jest czas, dlatego naprawy realizujemy w możliwie najkrótszym czasie.
  • Certyfikaty i standardy jakości – działamy zgodnie z wymaganiami ISO, AQAP i ECM, co gwarantuje najwyższą jakość obsługi.

 

Zapoznaj się z naszą ofertą:

Zobacz także: Regeneracja, naprawa i serwis hydromotorów i silników hydraulicznych

Podsumowanie

Naprawa silnika hydraulicznego to proces złożony, ale inwestycja w wysokiej jakości serwis zapewnia długotrwałe korzyści. Koszt naprawy zależy od rodzaju uszkodzeń, specyfiki silnika oraz zakresu niezbędnych prac serwisowych. Aby odpowiedzieć na pytanie „ile kosztuje naprawa silnika hydraulicznego?”, przygotowaliśmy zestawienie 11 najczęściej realizowanych napraw.

 

Średni koszt naprawy silnika wynosi około 8 263 zł, z czego najtańszą naprawę przeprowadzono za 2 800 zł  (Parker F12), a najbardziej kosztowana regeneracja wyniosła 13 600 zł (Liebherr DMVA 0165). Zakres prac obejmował wymianę takich elementów jak uszczelnienia, łożyska, głowice, czy regenerację płyt sterujących.

Przykładowe naprawy najpopularniejszych silników oraz ich późniejsze koszty naprawy

Rexroth Mcr5

Zakres naprawy: wymiana łożysk, nowy zestaw uszczelnień, pierścieni tłoczków, cylinder hamulca, panewki rolek, rolki tłoczków

Koszt: 8 700 zł netto

 

Poclain MK09

Zakres naprawy: komplet uszczelnień, łożysko, zgarniacz, pierścienie tłoczków

Koszt: 8 800 zł netto

 

Rexroth A6VM80 5400

Zakres naprawy: wymiana uszczelnień, głowicy, pierścieni tłoczków, regeneracja płyty sterującej

Koszt: 4 700 zł netto

 

Sauer H1B250

Zakres naprawy: wymiana uszczelnień, wałka synchronizującego, wałeczków wałka, głowicy, pierścieni tłoczków, regeneracja pokrywy

Koszt: 12 700 zł netto

 

Rexroth A6Vm107

Zakres naprawy: wymiana uszczelnień łożysk, głowicy, pierścieni tłoczków, tłoczka suwaka pokrywy

Koszt: 6 800 zł netto

 

Poclain MSE02

Zakres naprawy: wymiana kompletu uszczelnień i łożysk

Koszt: 4 400 zł netto

 

Liebherr DMVA 0165

Zakres naprawy:  wymiana uszczelnień łożysk, kółka rozprężnego sworznia suwaka, sprężyny, głowicy

Koszt: 13 600 zł netto

 

Sauer 90M55

Zakres naprawy: wymiana uszczelnień łożysk płyty sterującej, głowicy, tłoczków, separatora pierścienia, tulejki w pokrywie

Koszt: 7 900 zł netto

 

Rexroth A2F107

Zakres naprawy: wymiana uszczelnień, łożysk, głowicy, płyty sterującej, tłoczkó, sprężyny dociskowej

Koszt: 7 600 zł netto

 

Parker F12

Zakres naprawy: wymiana uszczelnień, łożysk tarcz hamulca, tulejki ślizgowej hamulca głowicy, tłoczków, pierścieni tłoczków

Koszt: 2 800 zł netto

 

Poclain A1928G

Zakres naprawy: wymiana uszczelnień, łożysk tarcz hamulca, tulejki ślizgowej hamulca głowicy, tłoczków, pierścieni tłoczków

Koszt: 12 900 zł netto

W firmie BANAT oferujemy kompleksową obsługę, korzystając z zaawansowanych technologii i doświadczenia naszych ekspertów. Dzięki nowoczesnemu zapleczu technicznemu oraz dużemu magazynowi części zamiennych, możemy zapewnić szybką i skuteczną realizację napraw.

 

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz indywidualnej wyceny naprawy silnika hydraulicznego, zapraszamy do kontaktu. Dzięki nam zyskasz pewność, że twoje urządzenie wróci do pełnej sprawności, a Ty unikniesz kosztownych przestojów.

Najczęściej zadawane pytania

Co wpływa na koszt naprawy silnika hydraulicznego?

Cena zależy od rodzaju uszkodzeń, typu silnika, dostępności części zamiennych i jakości usług serwisu. Prostsze naprawy są tańsze, a poważne awarie i rzadkie części mogą znacznie podnieść koszt.

Czy warto naprawiać silnik hydrauliczny, czy lepiej kupić nowy?

Naprawa jest zwykle bardziej opłacalna niż zakup nowego silnika, szczególnie w przypadku drobnych uszkodzeń. Decyzję warto podjąć po ocenie stopnia zużycia i kosztów regeneracji.

Jak długo trwa naprawa silnika hydraulicznego?

Czas zależy od skali uszkodzeń i dostępności części. Proste naprawy zajmują kilka dni, a bardziej skomplikowane mogą trwać do kilku tygodni.

Czy otrzymam gwarancję na naprawę?

Tak, firma BANAT udziela gwarancji na każdą wykonaną naprawę, zapewniając klientom pełne bezpieczeństwo.

Ile kosztuje naprawa silnika hydraulicznego?

Na podstawie 11 popularnych napraw opisanych w tym artykule, koszt naprawy waha się od 2 800 zł netto do 13 600 zł netto, w zależności od rodzaju silnika i zakresu prac. Średni koszt wynosi około 8 263,64 zł netto.